Vilkår

Forretningsbetingelser


Aftalevilkår for handel på Sokkeposten.dk

Hensigten med denne side er at informere om dine rettigheder og pligter, når du handler på sokkeposten.dk

1. Når du afgiver en ordre
Når du har afgivet en varebestilling via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.

Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. sokkeposten.dk har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.
Bindende ordrebekræftelse/ faktura sendes til dig sammen med de varer, du har bestilt.

Køb af gavekort. Gavekort, kan ikke ombyttes til kontanter.

2. Annullering af ordre
Ordrer, der endnu ikke er effektueret af sokkeposten.dk ved afsendelse af de bestilte varer, kan annulleres ved at kontakte kundeservice@sokkeposten.dk. Se nærmere fortrydelse under punkt 7.

3. Priser
Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv 25 % moms. Der tages forbehold for afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl mv.

4. Betaling
Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Dankort, Visa, Mastercard og Visa Electron. Du kan også betale med ViaBill – Læs mere her. Disse oplysninger transmitteres krypteret mellem kunde og sokkeposten.dk. Personoplysninger (navn, adresse osv.) krypteres dog ikke.

5. Forsendelse og levering
sokkeposten.dk bestræber sig på at afsende de varer, du har bestilt, inden for 2-5 hverdage efter, at vi har modtaget din bestilling. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet. Er sokkeposten.dk ikke i stand til at afsende varerne til dig inden for det angivne tidsrum, informerer vi dig herom pr. mail.

Fragtomkostningerne er afhængige af antallet af varer, deres vægt, hvor varerne skal leveres etc. Du kan altid se de samlede leveringsomkostninger, når du bestiller varer i sokkeposten.dk.  Sokkeposten.dk bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Der kræves underskrift ved større ordre modtagelse. Vi leverer i Danmark, Norge, Sverige.

6. Fortrydelses-/returret
sokkeposten.dk yder ifølge forbrugeraftalelovens § 17 en 14 dages fortrydelsesret. Modtagne varer skal returneres i væsentlig samme stand og mængde.
Retur-/fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor du har modtaget varen. Du kan returnere en vare ved at sende den til sokkeposten.dk, se adresse nedenfor.

Ved fortrydelse skal du selv afholde udgiften for returnering af varen.

Det, du har betalt for varen, tilbagebetales til dig, når sokkeposten.dk har modtaget dine varer retur. Ved benyttelse af fortrydelses-/returretten vil der ske en elektronisk tilbageførsel af pengene. Ved en elektronisk tilbageførelse kan der gå op til 5 dage før modtagelse.

Det er ikke muligt at returnere varer ved fortrydelse i vores butikker. Varerne skal sendes retur til afsenderadressen, som er:
HSH. Helligkorsgade 13. 2. sal  – 6000 Kolding.

7. Reklamationsret
I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer, men hos Sokkeposten.dk – giver dig en garanti for at du altid kan returnere de sokker du har købt hos os i henhold til den pågældende lovgivning – Husk at sende kvitteringen med og du vil få penge for sokkerne eller nye retur.

8. Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Sokkeposten.dk tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.